tisdag 27 maj 2008

Från festen i fredags

En trevlig fest i fredags! Ganska mycket kul klädsnack, och en av tjejerna hade fått en sådan djupt sittade komplimang för klänningen hon haft på födelsedagsbarnets trettiårsfest (för 10 år sedan alltså) att hon hade den igen i fredags. Det var ju kul!
Värdinnan hade svart/vita längklänningen från Marimekko for H&M och träskor (röda Hasbeens). Det var ganska nära att jag hade typ samma utstyrsel (fast jag hade tänkt mina fransiga Wedins-sandaler till) men jag tycket att det kändes lite för strandigt.
Födelsedagsbarnets syster hade ett par 4 år gamla Marc Jacobs i rockabillystil och ett coolt heldraperat flaggblått fodral.
Såg också ett fint treradigt svart armband med sidenrosett, från Dyrberg & Kern. Jag är ju svag för svarta armband, och ska nog knyta mig ett eget med rosett av det där halsbandet jag köpte på KappAhl (?) för evigheter sedan. J gillar de svarta rosetterna, en annan gång hade hon hottat upp sina skor väldigt fint med sidenrosetter.

Inga kommentarer: