onsdag 26 november 2008

Party, party


40-årsfest på lördag - what to wear?
Klänning, högklackat, avklätt, höghalsat? Jag har faktiskt ingen aning. Kanske ska jag försöka stryka ut min blekrosa Carrie-klänning i kräppat siden som jag råkade torktumla. Jag har ju tendens till solbränna som jag kunde flasha :-P

Update Och på fredag är det högtidligt på jobbet. Då skulle jag vilja ha något annat än svart.

Update 2 Har fått för mig att det skulle vara fint med en (fusk)pälsbolero till. Provade en fin på Mango idag, men den var både för liten och rätt dyr. Kanske att jag hinner låna en. Annars är de kanske inte omöjliga att hitta secondhand. Men det är inget man gör på upploppet mellan jobbet och dagis precis.

Update 3 Är det helt out-of-the-question att köpa en secondhand-mink? Tex den här, för 300 kr mindre än den i fusk på Mango.

Update 4 Det blir färgglatt imorgon i alla fall. Apelsinsorbetfärgad trumpetblus i två lager från tidigt 90-tal, svart skinnkjol, svarta strumpor, svarta stövlar.


Update 5 Det blev den tumlade sidentrasan och en liten mink. Som jag köpte av en liten fnissig 85-årig dam. Som jobbat med Fröken Sverige och för Damernas Värld. Med mode hela livet. Hon hade massor - av allt!

1 kommentar:

Petra sa...

Snyggt blev det också!