torsdag 3 september 2009

Åldras med värdighet?

Jag börjar närma mig 40. Och jag känner att jag behöver medvetenadegöra min stil, för mig själv. Just i relation till åldern - medelåldern. Idag har jag jeans, t-shirt, kavaj och mellanhöga klackar. Med en släng av leopard. Är det inte typiskt halvslapp/halvsnygg semikarriärmorsa i 38 1/2-årsåldern?! Jag gillar det inte. Jag är inte så rockig och tuff. Men jag vill inte heller klä mig för flickigt eller för ungt. Och det handlar mindre om vad andra tycker och mer om vad jag tycker, fast jag ser det tydligare när jag tittar på andra.
Jag tror, precis som i somras, att en lösning för mig är att gå mot det mer eleganta. Och daterade, typ 60-tal. Eller 30- eller 50- för den delen. Lite mer skräddat, lite mer damigt, lite stelare. Synd att det passar så dåligt i sandlådan - men det gjorde det väl på 60-talet också?

Hm. Får fundera lite till och vara uppmärksam. Men idag kändes inte riktigt bra, tyckte jag.

Update Eller också ska man bara skita i det!

3 kommentarer:

E sa...

Jag gillar din update! Och jag har en svart/grå-leopardtop som är lite rockig. Allt-i-ett för en nästan-36-mamma ;)

Malin sa...

Ja, det kanske är skönaste lösningen!

Petra sa...

Kanske kan man ha flera stilar en för sandlådan, en för jobbet och en när man är ledig?

Petra som stannat i kjol-åldern