onsdag 14 oktober 2009

Sverka

Just nu i barnprogrammet REA används ordet sverka som att alla vet vad det betyder, och jag vet ju att vi var med och spred det i modebloggens barndom. Googlade igen, och nuförtiden finns sajten sverka.se.

Såhär skrev Anna 26 november 2005:

Sverka - ett nyord!

Jag googlade Sverka och hittade artikeln från Diego även på nätet, samt ett inlägg av mig, och lite personer som kallas Sverka. Alltså kan man anta att det är oss Jennie menar när hon skriver att ordet Sverka "Sågs först: I svenska modebloggar av hobbyfashionistas" (att det var Jennie som skrev artikeln om oss i DV stärker teorin - kanske du tom läser och kan bekräfta/dementera Jennie ;)


Men - credden för detta fantastiska verb som tom gladde Sverker Olofsson skall tillfalla den som har myntat det - nämligen Sessan. Grattis - du har myntat ett ord!


Tack för tipset Malin!


Postat av Anna kl. 21:21:46 |

Klart att jag läser och kan bekräfta! :) Eftersom jag var osäker på vem som var först lät jag det vara så där odefinierat. Schysst att få veta ursprunget!

Postad av: Jennie den 27 november, 2005, kl. 16:16:26





Inga kommentarer: