onsdag 29 oktober 2008

Jag funderar på broscher

Idag såg jag en sk oansenlig kvinna i typ 60-årsåldern - eller oansenlig, vad nu det är, men hon hade inte särskilt uppseendeväckande stil, hår eller makeup. Men hon hade röd kavaj (eller om det var kofta) och på den satt en brosch i form av en månskära full med gnistrande stenar i olika färger. Och då tänkte jag såhär: Hm, av någon anledning förväntade jag mig inte att hitta något glittrigt på henne. Inte i öronen eller runt halsen eller på fingrarna. Men brosch känns liksom mer försiktigt på något sätt - för några år sedan var det en utpräglad tant-accessoar. (Jag tror förra broschvågen kom nån typ 2003, eller?) Är det mindre intimt och uppseendeväckande med ett smycke placerat på kläderna än på huden. Ett smycke drar ju till sig uppmärksamhet, och det kanske är säkrare att någon tittar på kavajslaget än i halsgropen? Ja, det bara slog mig...

Inga kommentarer: