tisdag 27 januari 2009

Bloppis, inte för mig

Jag är inte den som bloppar bort kläder som det fortfarande är nåt med. Jag är den som går ner i källaren och tar fram pappas gamla skoljacka och allvarligt funderar på att kema den. Senast jag hade den var på gymnasiet.
Jag gillar att ha kläder kvar från olika perioder. Både för att kunna använda dem själv, och så ser jag fram emot att/om barnen ska uppskatta det. Själv tycker jag att det är jättekul att ha både mammas och mormors skor, tex. Och pappas skoljacka, och gammelfarfars hemvävda nattskjorta med korsstygnsmonogram. Och mormors laméklänning, mammas plyschklänning, I could go on...
Å andra sidan har jag heller inget behov av att shoppa så mycket secondhand. Jag vet att jag kan hitta massor hemma.
Jag kommer att klara den shoppingfria månaden!

1 kommentar:

Petra sa...

Dessutom har du ju lyxigt mycket plats att stoppa undan kläderna tills det är dags igen för en titt.

Avundsjuk är nog ordet.