söndag 17 augusti 2008

I love clogs

På ölandssemestern snokade jag upp Pelles verkstad i Löttorp som skulle ha träskor. Och de hade många fina mdeller och färger med vristrem, från flera olika tillverkare. De jag blev mest förtjust i hette High Heel Tan och kom från Torpatoffeln. Tyvärr fanns inte min storlek. Inga problem i dagens cybersverige - jag åkte hem och mailade Torpatoffeln Pronto. Och snabbt som ögat hade jag det trevliga svaret:
Hej Malin
Trevligt att du gillar vår high heel.
Är du snäll å sätter in 600 kr. på bg.704-1122 så postar vi tan storlek 40 omgående.
Frakt och moms är inkluderat i priset.
mvh / Börje

Kan det bli mycket enklare?


Förr i tiden kunde jag inte låta bli att samla på tillverkare av glada regnkappor. Nu är det snart daqs för en lista på träskoleverantörer. Mina ägandes kommer från Karlskoga trätoffelfabrik, Tizzla, Mohedatoffeln och snart alltså även Torpatoffeln. Nu fattas nog bara ett par Åsa Westlund... (om de funnits i min storlek i Nusnäs i sommar hade jag nog haft ett par).

7 kommentarer:

Rebecca sa...

jag har hört att Åsas inte ens görs större än en liten 40 (och den är för liten för mig). Men jag vet inte om det stämmer.

Malin sa...

Reb - det vore ju hemskt. Så kan det ju inte vara!

AnnieHall sa...

Är sugen på ett par high heel tan, men har du någon bild hur de ser ut på - framifrån / uppifrån, typ?

Malin sa...

AnnieHall: Här finne en uppifrånbild: http://www.flickr.com/photos/53655446@N00/2775171489/

AnnieHall sa...

Ja, tack, den har jag sett, men jag menar när du har dem på dig... (hur mycket av tårna syns etc).

Malin sa...

Jag har inte fått dem än faktiskt... Ska precis maila och fråga om de skickat dem.

Malin sa...

De ska komma imorgon. Då fotar jag och visar, med fötter i.