onsdag 27 augusti 2008

Välkommen Abbey!

Idag fick jag hem min Lucky Abbey. Fin, precis lagom stor och slouchy, hänger mjukt på diagonalen. Det är kanske lite cowboysigare och grövre än jag tänkte mig, men den är samtidigt väldigt följsam och inte så stiff och rak som min sommarvita tantväska (som ändå har tagit sig lite efterhand som jag knölat till den).
Nu måste jag bara hitta en portmonnä som känns bekväm att plocka upp ur Abbey. Lackbörsen funkar inte, den är bäst till April. Den funkade så dåligt till den vita Wera att jag attackköpte en vit (!) plånbok i Högdalen i förra veckan.

Update Nu var de redan sålda, men annars kunde jag ju kompletterat med ett par glada boots. Rätt storlek och allt.

4 kommentarer:

Rebecca sa...

grattis till din nya kompis!

jag vänder mig till dig som är sånt träskoproffs. Jag har ju ett par fejkträskor som är smärta och svarta, och nästan trasiga, och sen har jag ju mina gröna Tizzla. Om jag ska investera i ett par till, vilken färg och vilket märke tycker du då jag ska välja?

hälsn. vilsen

Malin sa...

Reb: Naturfärgade flätade.
Och mina senaste traderafynd är nog de allra skönaste men jag vet inte om de finns. Vollsjötoffeln heter de om du vill försöka surfa.

C. Meow sa...

Abbey var en riktig fining och borde vara alldeles utmärkt höstsällskap. Mulberry har ju rätt fina plånböcker som jag tror skulle funka till.

Rebecca sa...

haha, väldigt roligt när man googlar och kollar den enda bildträffen:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Wooden_Shoes-willow-plain_wood.jpg/200px-Wooden_Shoes-willow-plain_wood.jpg