fredag 29 augusti 2008

Sjödén-attityd?

En kofta med attityd? Och så kan svaret bli Gudrun Sjödén. Hur går det ihop?
Jo, jag vill ha en kofta som står för sig själv. Som funkar som en udda-kavaj och kan åka på ovanpå nästan vad som helst. Och då vill jag att den ska ha ett eget uttryck, så att det blir lagom mismatchad till allt, liksom. Först tänkte jag Dagmar. Sedan tänkte jag alltså av någon anledning Gudrun Sjödén. Kanske för att de brukar vara ganska multimönstrade och nästan mismatchade i sig själva. Men jag tror att modellerna hos GS är tillräckligt insvängda för mina önskemål. Om man tänker på kavaj-liknelsen. Idag såg jag en lite för söt och enfärgad (svart) kofta från Ouiset, det enda stökiga med den var mönsterstickningen. Ska prova rätt storlek när de fått in den på måndag.

3 kommentarer:

Petra sa...

Alltså om du är sugen på en svart kofta (finns grå också) med kavajstuck i härligt tovat yllematerial så har Esprit superfina i höst. Jag har nyss investerat i en och ser fram mot att ha den på jobbet i november.

Malin sa...

Då skulle det ju kunna bli uniformen :-)

Elin sa...

hunky dory har en variant som kanske kan passa!