måndag 9 mars 2009

Hemvävt i backen

Senaste tiden har jag haft anledning att kolla in modet i skidbacken. Inte så kul precis, inte jag själv heller - marinblå och svart, det var väl bara paljetterna på mössan som var nåt att skryta med.
Men jag har en fundering om hur jag skulle vilja se ut. Jag har kommit fram till att den lite hemvävda looken är finast, tex anorak och flätstickad mössa med långa tofsar vid kinderna. Eller allra helst vadmalsklänning som de riktiga telemarkstjejerna har!

I den fjällnära sportbutiken såldes bland skidglasögon och vantar även Odd Mollys skapelser. Och då fick jag en idé. Jag tror att Odd Molly skulle kunna göra riktigt fina skidkläder. Inspirerade av Jul i Bullerbyn, typ. Vassegod, Molly. Och så glöm inte min gamla idé om ett klädnypsförkläde till Ms Skugge!

Inga kommentarer: